klockan 4 på morgonen betyder egentligen klockan mycket på natten

Just hemkommen från att jobba på Gasquen här på Chalmers. Håller just nu på att asp:a (söka) till en förening på skolan, och ikväll var en kväll som vi fick prova på hur det var att sitta där. Det innebar städ, garderob, bar, släpp och allt annat som ett kalas på skolan kan innebära.

Det. var. underbart.

Men nog om det. För visst är det så att hela kvällen har gett namn på mitt inlägg, men jag har något större i tanken. Åh så filosofiskt. Men när man sitter uppe halv 5 på natten med lite molande huvudvärk så får man vara lite filosofisk. Men jag tänker på det här jag skrev häromdagen. Att allt ska vara så ändamålsenligt.

Ikväll kändes det som att det var på rätt väg. Jag bara jobbade, och visst var det för att jag hoppas på att få söka denna förening, men timmarna bara flög iväg för att jag ville vara precis i stunden. Jag träffade och pratade med härliga människor, oavsett om i släppet eller i baren, och när kvällen var slut tänkte jag ”fan, redan”.

Och imorgon vet jag dessutom att jag inte kommer ha bakisångest, eller någon annan ångest. Och jag känner att jag inte bara längtar till imorgon för att få ännu ett försök för att göra det-där-storslagna. Vafan, det där kommer när det kommer, och just nu är jag bara så jävlans nöjd precis där jag är.

kramar, storslagna kramar men också milda, anspråkslösa kramar.

Kommentera

