hälsningar från E.T.

Idag skulle jag skriva om läckta nakenbilder och hur kändisar inte förtjänar att deras bilder läcker bara pga att de har sitt yrke. ”asking for it” som ursäkt är våldtäktsnormaliserande, och för att dra det till sin spets så tycker jag inte att någon är ”asking for it” och ställer mig allmänt kritisk mot porr.

men så kom annat i vägen och här sitter jag hemma för första gången sedan 08.15 och har 8 användbara fingrar (och 1 ihoptejpad sak som jag kan använda som rageknapp på spacebar). men vi kommer till det.

det började at artisten, vilket är en byggnad på Göteborgs Universitet. där hade vi en färgstudie med akvarell. det var sjukt svårt men jag blev typ besatt. jag vill jag vill jag vill. när klockan plinga 15.15 (den plingar oftast inte då men följ med min beskrivning bara) så var jag så mör i huvudet. Efter det cyklade jag ner till Vasaplatsen där NaNo GBG hade sin kickoff. Ett klistermärke, en mer utarbetad plot och många vänner senare så cyklade jag åter upp för backen tyll Fysiken Gibraltargatan.

Eftersom jag inte anmälde mig till någon dans denna termin bestämde jag mig för att börja gymma. idag tog jag pass, för att det är allmänt mer launa, och spelade 2 timmar volleyboll. Det var sjukt kul, jag hade glömt mycket men jag kom in i spelet efter ett tag och i vissa stunder så var jag faktiskt inte livrädd för bollen utan tog den! tjoho.

hursomhelst, så har jag alltid varit lite rädd för att vara passare, och när en spelar såhär matcher på gym så går det liksom inte att undvika. en är det 1/6 rotationer, och laget roterar  mycket. detta ledde ju till att jag nu i efterhand typ älskar att stå framme och blocka/passa, och lätt vill utveckla vidare på det. (sidenote: det är typ det cirka alla syrrans tränare har sagt till mig pga 183 cm lång typ ”snälla spela på vårt lag, vi skiter i hur dåligt ditt bollsinne är, du kommer ju skrämma det andra laget och vi tränar upp dig). däremot har det lämnat mig med en smärre skada.

och ovanpå det bor jag i ny(ish) lägenhet som inneboende och sporttejp är inget som fanns i skåpet direkt. då jag har brutit denna hand tidigare tog jag det som ett tecken när det fingret (med ett blått jack strax över mittknölen) skakade bra mycket mer än övriga fingrar och visste att lite stabilisering skulle göra susen. så nu är jag lite silvertejpad.

tjoho!

Photo on 29-10-14 at 23.21

förlåt för grymt osammanhängande. jag orkar faktiskt inte korrläsa.

nu ska jag spela wow och dricka te. TJOHO.

puss på er <3

Kommentera

