dagens, veckans och veckans tema

dagens

+ hittade en tjuga och köpte godis på 4-gott

+ kom på att barnen på jobbet har höstlov, så jag har inget jobb idag!

+ hade ritande inlagt på schemat

Photo on 27-10-14 at 15.59

veckans

IMG_5848

+måndag har jag hängt på Masthuggskyrkan och ritat, haft kursintroduktion och ätit godis. Det var iofs inte med på veckoplaneringen men kommer inte över hur gott

+ tisdag på dagen hänger jag lite mer på Masthuggskyrkan och ritar, skriver lite prosa om det (så glad över att en lärare sa att prosa var ok arkitektur-text. det är typ när jag är som mest seriös som det blir så sammanhängande som prosa)

+ tisdagskvällen är tom pga jobbar inte!!! alla tentapluggar så får se om någon A-are är sugen på roliga äventyr, såsom tappa bort sig i masthugget (gjorde det idag också haha)

IMG_5852

+ onsdag och torsdag ska vi ha akvarellmålning och lite färgstudier. alltså älskar detta med ny kurs för det verkar som att de inleds med massa konst och ritande. frida gillar.

+ fredag är det lite tråkigare i skolan, inget ritande. menmen! sen är det kväll och då blir det gasque, för det bestämde vi på A och vi drar med alla andra för nu är de förfan färdigpluggade.

+ lördag är det gasque också, jag sörjer över att inte vara hemma för mammas pojkväns stora 4-0- och så börjar NaNo! Helt sjukt! just nu står jag mellan två berättelser, och har lite panik över att jag inom en vecka måste bestämma mig. fy.

veckans tema

IMG_5876

att blotta sig! jag skriver bland annat om var gränsen går för nakenhet, swimmingpooler och badstränder. jag skriver om fenomenet att ‘det är okej att läcka nakenbilder på kändisar eftersom att de valt ett liv som innebär publicitet’. jag pratar om den där förbaskade garderoben och hur fan det förväntas komma ur den när det inte finns utrymme för att ens ta reda på sin sexualitet utan att bli granskad. Sedan skriver jag om att våga blotta sig, med kroppen, med ord, och hela stigman kring psykisk ohälsa och berätta för folk att en mår dåligt.

Något seriösare efter förra veckans festliga tema, men häng med för det blir riktigt kul! och jag kommer garanterat blotta mycket av mina tankar!

2 thoughts on “dagens, veckans och veckans tema

Kommentera

