5 veckor

om prick 5 veckor har jag min egen lägenhet. en sak på 14 kvm, utan kök eller egen toalett, så att kalla det för lägenhet är väl att ta i. nu är kontraktet påskrivet, hyran på väg in och om 5 veckor så står jag med nycklar i handen, packlådor i mammas bil och mina helt egna kvadratmetrar framför mig.

idag känns det lämpligt att nedräkningen får börja. 35 dagar kan man faktiskt räkna på, de kan bockas av en för en i kalendern. och trots att det känns lite synd att lämna min finaste roomie (som just nu mumsar på skorpor med mig) så känner jag ändå att jag vill att dessa 5 veckor ska passera och jag ska välkomna livet som egen.

men! mycket kan hända på 5 veckor. mycket kan hända på 1 vecka egentligen, eller 1 dag eller en timme eller en sekund. så är det med tiden, jag insåg ganska snabbt att jag inte förstod mig på fenomenet med tid, men alldeles för sent att det inte är ett fenomen att ge sig in i.

hursomhelst ska jag faktiskt prata just om 5 veckor. saker som hände mig på dryga 5 veckor.


– på 5 veckor flyttade jag till en ny stad, klarade av en hel mottagning, valvakade, och besökte hemstaden en endaste gång.

– 5 veckor tog det för att träffa den pojke som jag träffa på en utekväll som sedan fick bli min pojkvän mitt sista år på gymnasiet

– 5 veckor tog det från att jag tog studenten till att få reda på att jag kom in på drömutbildningen

– strax under 5 veckor ska det ta för att skriva 50’000 ord i november

– 5 veckor tog det från att jag fyllde 18 och att jag började må riktigt, riktigt dåligt

– på 5 veckor hann jag besöka Stockholm och Uppsala 2 gånger och göra slut på hundra olika sätt

– 5 veckor har det gått sedan ett helvetes sommarlov, en grym mottagning på skolan och de första veckorna i skolan. Det var nog för 5 veckor sedan som jag började må mycket, mycket bättre.

– 5 veckor tog det från att jag fick reda på att jag skulle flytta till sverige (juli 2008) till att jag faktiskt gjorde det (13 augusti 2008)

– i dryga 5 veckor fick jag ha världens mest underbara kattungar hemma hos mig i philadelphia.

maja9

 

One thought on “5 veckor

Kommentera

