Bakisblogg!

Godmorgon gott folk!
Idag börjar veckans inlägg med tema. Jag ska snacka att vara bakis. Mina bästa tips, från seriösa get-better tricks till anti-ångest tips.

Kvällen innan
Drick vatten! Och ät en bit vitt bröd. Seriously, oldest trick in the book. Vatten för vätskebalans, bröd för att man ärligt talat inte vill vakna både bakis OCH hungrig. Sämst.

morgonen
vakna, drick ett glas vatten, gå på toa, skvätt vatten i ansiktet, gå och lägg dig igen. världen kanske känns kallt, svettigt och hårt som ett bergstopp, men vafan du har ju i alla fall en kudde.

när du väl vaknar, brygg kaffe eller koka te, försök äta bröd, men vafan orkar du ej så skit i det. unna dig själv det du behöver. om du orkar, ta en lång dusch, tvätta håret, ansiktet och klä dig i dina mjukaste kläder

let your creative juices flow! seriöst, jag skriver nästan allra bäst när jag är jättebakis. det är känslorna som bara svämmar över, och allt som oftast har jag ju lite inspiration från kvällen innan. skriv, rita, ta en promenad, filosofera.

sen för mig på eftermiddagen, när jag tror jag har klarat en hel bakisdag, så brukar jag alltid få slående bakisångest. Då är mitt största tips: dregla framför bilder på söta pojkar. Tips: Jake Gyllenhaal, Ryan Gosling, Joseph Gordon-Levitt
alternativt alla skäggiga gubbisar på tumblr.


vilket leder mig till min sista punkt. Kolla på film. bra film, gråtfilm och nostalgifilm. Typ Notebook, Juno, eller typ alla av Wes Anderson.

det var mina bästa tips! hoppas på en lindrig bakisdag, oavsett när den infaller!
hur brukar ni göra när ni är bakis?

2 thoughts on “Bakisblogg!

Kommentera

