jag sitter i skolan tills jag åker till jobbet för att sedan åka till träningen

Idag blir det en lista. En något längre som tecken på att jag kanske skriver lite kortfattat de kommande dagarna. Jag känner att livet här i Göteborg är fantastiskt, jag mår fantastiskt och jag gör verkligen allt jag ska och mår bra av det. Men jag känner också att jag måste komma hem lite, inte för att jag känner mig otrygg i detta nya livet utan för att jag inte vill komma för långt ifrån var jag kommer ifrån. Det blir ett besök på gymnasieskolan för att plocka upp en kompis på lunchdejt, det blir chillkväll med Eric och massor med politiskt aktivism med gamla Ung Vänster klubben.
Och jag hoppas att när jag kommer tillbaka kommer jag ha underbara höstminnen, foton i kameran och lite rödrosiga kinder från höstkylan som sägs ha bitit extra hårt i Stockholm redan.
Så, listan såklart! Den är ju som vanligt snodd från niotillfem (dvs Sandra Beijer) och ett par år gammalt, vilket ni kanske upptäcker p.g.a frågorna!

Bild 2014-10-07 kl. 16.00

Namn: Frida
Piercingar: inga, funderat på septum sedan jag var 13 men alltid velat. Det säger ändå något att man velat ha en piercing så länge? Men kanske säger det något att en fortsatt att vela?
Tatueringar: nej
Längd: 183 centimeter
Skostorlek: 39
Hårfärg: blond (enligt vissa)
Fräknar: mina födelsemärken blir extra tydliga på sommaren, gills det?
Motto: Att börja ett nytt liv är inte svårt, det krångliga är att ändra det andra (-Stig Johansson)
Kär? vet inte men hoppas
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej
Tycker du att du är attraktiv? jag har ju världens bästa ögonbryn.
Vilket schampo använder du? ingen!!!
Vad är du rädd för? saker man inte kan hålla i, tid, ljus, känslor
Gillar du berg- och dalbanor? när man är på bra humör i överlag, annars blir det bara ältande och ångest fast i fast-forward

IMG_5129

Senaste…
Filmen du hyrde? oj tror det var när jag och pappa hyrde Eternal Sunshine of the Spotless Mind uppe på Castro i San Francisco, minns jag rätt pappa? Var det den vi hyrde?
Filmen du köpte? Märks att detta är en gammal lista.. (snodd från niotillfem från 2011)
Låten du hörde: Ben Howard – I forget where we were
Låten du laddade ner? oj ingen aning. Laddade senast ned A14 på spotify, så det borde väl ändå vara något. Det är min spellista av musik som jag kopplar till skolans första termin, eller som jag hittar under skolans första termin.
Personen du ringde? mamma.
Personen som ringde dig? mamma
TV-program du såg? make it or break it
Person du tänkte på? hemligt! nä skoja, Laura från gymnasiet

Favorit…
Låt: Something av The Beatles
Sak att göra: laga mat med någon man älskar, eller när det ringer på dörren och den man älskar har beställt hem pizza i smyg.
Sport: innebandy, brännboll, lacrosse, allt som har med pinnar att göra. Pole dancing också dårå (har aldrig provat)
Kläder: Klänning som en kan ha på sig utan BH eller strumpbyxor
Film: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Bil: 50-talsbilar som inte slösar på bensin (??)
Serie: Girls, Orange is the New Black,

Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? ja, ja, ja, ja, ja
Gråtit över en flicka? ännu mer ja ja ja ja ja
Ljugit för någon? ja
Varit i slagsmål? nej! jag råka kliva på en tjejs händer i klätterstället på dagis, och jag grät i flera timmar för jag skämdes så mycket
Blivit arresterad? nej
Träffat någon från internet IRL? haha ja, hade emocore och gick på ec-träffar och hängde på plattan <3

Antal…
Gånger du varit kär? 1
Gånger ditt hjärta brustit? sådär att den exploderar i små fyrverkerier så bara skalet rasar, säkert hundra gånger, men jag vet inte jag har aldrig låtit mig själv bli så förtvivlad
Hjärtan brustet på grund av dig? två, kanske, vet inte men en gång lät han så ledsen och jag brydde mig inte alls då. ångrar det såklart nu, att jag inte tog det bättre eller kunde bära hans börd.
Tjejer du kysst? vet ej???
Gånger ditt namn varit med i tidningen? eh 1 gång så vitt jag vet, fick kommentera något pga kompis skrev artikeln, men hen använde inte mitt riktiga efternamn *tihi*


Senaste…
Boken du läste? Läser Den onödige mannen nu och den är h.e.m.s.k
Personen du fick e-mail av? pappa berätta att farmor var med på tv
Personen du fick brev av? mamma skickade mina senaste brev från stockholm, kårkort, djurens rätt tidning, tackkort från systers bröllop och en påminnelse att studentlägenheter har gjort ett kreditcheck på mig (pga fått en lägenhet, pirr!)
Personen du fick sms av? Loke: ”Ah, jag tycker tåg är förvånansvärt sköna att plugga på :s. Lite harmoni över det hela.” kunde inte ha sagt det bättre själv
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Kanske när jag var på besök sist, men det är lite tvek, så säger i somras. Sen firade jag jul med mamma och pappa under samma tak samt systeryster och hennes familj i USA. Det var underbart. Kom på att vi också var i USA tillsammans allihopa på bröllopet i maj och sen kom systern till sverige. ah vad fint det har varit i år att träffa hela familjen
Saken du köpte? En skrivbok och en penna på 0,05mm tjocklek. Spenderar alldeles för mycket pengar på kontorsmaterial nuförtiden.

One thought on “jag sitter i skolan tills jag åker till jobbet för att sedan åka till träningen

Kommentera

