lördag

Igår var det kanelbullens dag, och detta firades självklart genom att dra ihop ett gäng och baka kanelbullar. IMG_5284
 
IMG_5292
Vi följde världens godaste recept (ledtråd Vetekatten) fast bytte ut allt till vegan.
IMG_5300
IMG_5323
när allt blandades och rullades på plåt såg det ut såhär
IMG_5367
och såhär
IMG_5386
IMG_5423
Jag är helt fascinerad av de alla olika sätt att vika och rulla bullar. Själv provade jag ett nytt knep igår där jag gjorde som jag brukar med längder, men i korta knyten istället. De såg ut som två bullar staplade på varandra men jag tyckte ändå det blev charmigt.
Ur ugnen avnjöts de med varm te och god sällskap. Så satt vi där in i de mindre timmarna och glömde av allt vad som var kvällsfestligheter som Oktoberfest.
IMG_5427
IMG_5444

Kommentera

