Brottas med verkligheten.

”Börjar” tro att jag har lite kontrollbehov. Lite bara.

Idag så vaknade jag och kände att dagen skulle bli perfa för att jag fixade en bra frukost, sminkade mig väldigt fint och prydligt samt hade kläder som jag kände mig snygg och cool i. Så sladda jag med cykeln in i en metallstång. Och då bah blev min dag sämst.

Hela dagen har jag sorterat saker som jag är bra på, bra på att ordna, och saker jag är dålig på. Och jag har svurit på mig själv som å ena sidan är riktigt ordentlig och organiserad men å andra sidan inte kan använda en bandsåg om mitt liv hängde på det och som ständigt och jämt råkar krocka min stol i min bordsgranne som sitter och jobbar med ömtåliga grejer.

Mår med andra ord dåligt. Tycker att livet ibland går så jäkla snabbt att jag inte kan kontrollera det. Vet ej om det är meningen att jag ska ta itu med detta och börja göra allt lite långsammare för att minska risken att oförrättade saker händer. Eller kanske är meningen att jag ska släppa det och bara låta folk veta att jag är världens klumpeduns som ändå njuter av att skriva utförliga anteckningar, och använder fotnötter flitigt och delar upp mina skolblock i kapitel.

VET EJ JU?? Är jag bara VÄRLDENS MOTSÄGELSE?

Kommentera

