sovrum: la vie bohème

Det är mycket nytt i Göteborg, men något som tyvärr fortfarande är sig likt är mitt sug att inreda fritt och mina ekonomiska hinder. Men det skadar inte att drömma. Och idag har jag gjort det extra mycket så det blivit en liten samling för er.

Idag tänker jag bohemiskt. Höstkänslorna gör att jag vågar mer med mönster och härliga tyger ger en underbar mysfaktor.

Jag börjar med en fondvägg i vintagestil. Detta är likt mitt rum hemma i stockholm där fondväggen är en godisgrön färg med rosa detaljer och resterande en mjuk och ljus rosa färg.
Sedan tycker jag att resten av rummet gärna kan vara ganska vit om man dekorerar med tyger som ger mycket personlighet.

här är två exempel på detta.

och lite äkta DIY i detaljerna gör att rummet skriker bohemiskt.

källorna hittar ni på min pinterest, jag använde bilder från mina mappar ”MAKE/crafts” och ”LIVE/bedroom”. Länk till min pinterest finns i menyn under headern.


 

Translation: some inspiration on how to decorate a bohemian bedroom.

Kommentera

