En lista på saker man kan göra…

Jag känner redan, efter knappt 2 veckor i skolan, att jag trivs alldeles för bra i lokalerna efter de obligatoriska föreläsningarna. Bara i förrgår satt jag kvar till någon gång efter 9 på kvällen och pluggade. Så för att inte änga alldeles för mycket tid åt studier när jag redan gärna sitter i lokalerna har jag kommit med en lista på saker man kan göra för att inte plugga, eller mellan några uppgifter.

1. Rensa och organisera på Spotify.

Ett evigt projekt för mig. Alldeles för ofta lyckas låtar från fel genre slinka sig in i mina spellistor. Att organisera är ett jätteskönt sätt att strukturera upp ens liv, eftersom de anpassade spellistorna faktiskt är vad de säger. Om man inte riktigt har tid för det så kan man döpa om alla spellistor så de heter något mer organiserat eller lugnt. Till exempel kan man ju byta namn på sin gamla spellista från ”frida är emo” till ”2007”. Ett plus är ju då att man slipper skämmas för sin emo-period.

Skärmavbild 2014-09-12 kl. 07.17.42 1   2. Läs en icke-studierelaterad bok.

Detta tar lite längre tid, men ack vad man kopplar av och ser smart ut. Gärna lite te som man kan sörpla då.  Här är några av mina favoriter från förra och förrförra året.

Skärmavbild 2014-09-13 kl. 11.22.44

3. Läs en inredningstidning

alternativt en tidning som är kopplad till plugget. Fasiken va smarta ni skulle se ut om ni till exempel studerar mekanik och läser någon robottidning.

4. Köp mängder med kaffe

Inte det snällaste alternativet för plånboken men jag tänker att den har ungefär samma effekt som annat för mig utan att rubba hela mitt belöningssystem (mycket i alla fall) och är ganska mycket billigare än alkohol eller droger. Och dessutom får man inte hålla på med sådant, framförallt inte i skolan.

5. Håll räkning på hur ofta du kissar pga kaffe

Ärligt talat insåg jag hur länge jag hade suttit i skolan när jag för tredje gången efter skolan hade slutat fick ta kisspaus. TRE KISSPAUSER under EN pluggkväll. Fy farao vilken lång pluggkväll.

 

Lyckat plugg!

Kommentera

