Snart ett steg närmare

Det kräver en hel del att flytta. Framförallt när man är som jag. Vinglig och velande, farofylld och flygande, nervös och nojig. När jag visste att jag inte hade en lika stor yta att sprida ut mig på så fick jag prioritera. Och i många fall så fick jag inte ens det. Datorn, juicepressen, saxofonen och annat stort fick stanna hemma. Det kommer sen. Men det kräver ändå en hel del att flytta.

Trots allt spännande som sker under dagtid så känner jag mig ändå inte riktigt hemma. När datorn sitter kvar i Stockholm, och mitt stora lager med bilder, så blir jag ängslig inför att ta nya. Men steg för steg blir jag Göteborgare. Visst har jag inte årens historia arkiverat bredvid mig, men jag har ändå min framtid vid mina fingertoppar. Visst får jag inte väcka grannarna med mitt eviga saxofonövande, men jag får hålla mig själv vaken genom ännu en lång natt av studier. Det är det jag har valt och det är det jag vill, och därför är jag alldeles mer hemma än vad jag någonsin kommer att vara i Stockholm. 

bild: Nytorget på internationella kvinnodagen, då Gudrun Schyman höll tal på Nytorget.

Kommentera

