Detta för att fokusera på vårt egna

Vi valde att inte berätta vad som händer sen. Vi visste bara att vi inte kunde fokusera på oss när vi båda var så upptagna med annat nytt. För mig innebar det att vi skulle ta det lugnt ett tag men för honom betydde att det behövde ta slut ett tag.
Det är svårt. Jag vet att jag måste, ska, fokusera på dagen och mig men jag kan inte låta bli att fundera på hur framtiden ska se ut och om vi kommer återförenas.
Kanske är det problemet. Att jag tänker och tror så mycket på vår framtid att jag inte tänker på min egna eller på hans. Jag blir självisk men inte för mig utan för oss.
Jag känner en sådan stress inför framtiden att jag ibland bara vill hoppa av skolan och jobba en stund. Men det enda botemedlet mot denna stress tror jag, är mig själv. Att jag ser varje dag för just bara en dag och inte längtar framåt eller bakåt.

Kommentera

