En vecka senare

Jag har varit borta några dagar. Det började med att jag fyllde några resväskor och satte mig på ett tåg. Nu, en vecka senare, sitter jag vid ett bord i Göteborg och skriver för er. Det har gått otroligt fort, men ändå så himla långsamt. Att det skulle vara så svårt i början, men att en vecka skulle räcka för att jag skulle fatta vad som krävs för att flytta hemifrån och ifrån sin pojkvän. 

Nu bor jag här. Alla mina saker har inte kommit ännu, men jag har ändå börjat bygga relationer, vänskap till människor jag kommer studiera bredvid i 5 år. Jag har samlat ord och bilder på diverse papper och försökt beskriva mina känslor. Det är svårt, så otroligt svårt. 

Det fick ta en vecka som gjorde otroligt ont. Det tog flera samtal om dagen, gråt, hemlängtan och många titt på SJs resor hem. Men det tog inte i ordentligt, utan jag är kvar, och vet att detta är vad jag vill. Jag ska bli arkitekt, jag ska bli arkitekt. 

Snart gör jag en resa upp för att hälsa på min pojkvän, rösta i valet och hämta lite fler saker. Det kommer snart, och jag längtar som fan. Men ännu mer längtar jag till att få sätta mig vid mitt skrivbord i skolan och fantisera. Jag längtar att skriva långa anteckningar om arkitekturhistoria och bläddra i gamla böcker.

Kommentera

