hur man kan fixa håret, vara i södertälje, valupptakt och sedan kareokebar

med andra ord fredag. 

Innan jag kastar in er i detta inlägg får jag bara be om ursäkt för allt slit och släng beteende vad det gäller bloggandet. Jag flyttar nämligen till göteborg om mindre än många dagar och har precis fått reda på att jag körde till det med boendet. Så nu varvar jag kaotisk packning med söka lägenhet med pyssel inför nollning (för ja, nollan kan också vara förberedd). Mitt rum är ett ärligt kaos och den enda som tycker om det är min katt Alice som har fått för sig att resväska med nytvättade kläder (alltså typ det enda ”rena” utrymmet i hela lägenheten) är bästa stället att sova i. 

IMG_5106fredag började med att jag med beslutsamhet plockade fram mina varmasta hårprodukter för att tämja manen. Det skulle bli en fin 50-tals updo men att ha lockar inåt (alltså när man snurrar innåt) i luggen var för läskigt tyckte jag. Därför blev luggen min vanliga 60-tal och resten blev en liten 50-tals frisyr. Tänker att vi låtsas att det var sen 50-tal tidig 60-tal kanske?

Alltså tangle tease är skitsämst att borsta sina egna lockar med, men ett jäkla underverk att borsta konstgjorda lockar i! woop! bästa saken ever!

IMG_5115såhär såg det ut vid vattnet i södertälje. Jag hängde med kompis och åt glass (hallå SIA glass är typ 20kr billigare i södertälje tips tips fattiga stockholmare)

IMG_5128

jag blev smygfotad. här startar jag lite frozen musik! YAY!

IMG_5138mer södertälje. sen sa jag hejdå till kompis för att gå på valupptakt med vänsterpartiet! Det var alla sorters mysigt, framförallt maten. Det var roliga utfrågningar, rörande dikter och peppande tal. Alltså därför jag älskar V. 

IMG_5139sen bar det av till uppsala där jag mötte min pojkvän för lite festligare middag. Jag träffade en man av den trevligare typen som älskade hippies och 60tal och kunde, precis som jag, alla Hair låtar utantill. Det blev att vi tog över högtalarna och kareokade där hemma till mixade hits från 60talet. 

Det här är den sista bilden jag tog för sedan åkte vi in till kareokebar (etage) och då la jag kameran i gaderoben. Hon som stod i gaderoben var väldigt trevlig. Om du någonsin läser detta, jag tyckte att du var trevlig!

Vi var ute tills de stängde, och då tassade jag hem till min pojkvän och sov ut hela lördagen. Bokstavligen. Usch.

Kommentera

